ulu çınar ağacının dallarını kesmeye çalışan bir bahçıvan ile karşılaşır.
Hemen bahçıvanı yanına çağırarak bunun nedenini sorar.
Görevli bahçıvanın cevabı şöyledir:
Ağacın dalları uzamış,binanın duvarlarına dayanmıştır.
aldığı cevap dan tatmin olmayan Atatürk,düşünülmesi bile imkansız bir emir verir.
AĞAÇ KESİLMEYECEK BİNA KAYDIRILACAK
Görev Istanbul belediyesine intikal eder.Belediye Fen işleri Yollar Köprüler şube sorumluluğu üstlenir.
Ünlü bestecimiz Ferit Anlar'ın kardeşi olan Başmühendis Ali galip anlar yanına
aldığı teknik elemanlarıyla Yalova'ya gelerek çalışmalarına başlar.
8 Ağustos 1930 tarihinde önce bina çevresindeki toprak büyük bir dikkatle kazılıp
yapının temel seviyesine inilir.
İstanbul'dan tramvay raylara döşenir .
Santim santim çalışılarak bina yapı altına sokulan raylar üzerine oturtturulur.
Artık binanın raylar üzerinde kaydırılarak ağaçtan uzaklaştırılması aşamasına gelinmiştir.
Güzel ve sıcak bir yaz akşamında Büyük Atatürk ile birlikte,kardeşi
makbule Atadan Vali vekili Muhittin bey,emanet Fen Müdürü Ziya bey
ve Cumhuriyet baş muhabiri Yunus nadi nezaretinde bina 4.80 m.civarında kaydırılır.
Bu olağanüstü riskli iş 10 Ağustos 1930 tarihinde tamamlanır ulu çınar ağacıda kesilmek den kurtulur.Kaynak FORUM LORD
Bunu yazmamın nedeni ULU ÖNDER MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ÜN ne kadar doğa ve insan sevgisiyle dolu olduğunu gösteren bir örnek olması Aktaran Seyhan Dural
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder